Kuran ayetlerinde Müslümanların bu gibi hadisleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği konusunda yol gösterilmiştir. Ayetlerde, insanların Peygamberimiz (sav) için, “Onunla birlikte bir melek indirilmeli değil miydi?” diye sordukları bildirilmiştir (Enam Suresi, 8). Ancak hiçbir zaman için ‘Peygamberimiz (sav)’in sarığının üzerinde bir melek görünmemiş, bu melek de insanlara “bu kişi peygamberdir” diye bir söz söylememiştir’. Kaynak



lakin beyan etmek gerekir ise böylesine bir yorum batıldır.

mehdi aleyhirıdvanın göstereceği hallerden bazıları belki kendisinden önce gelen evliyalardan zuhur etmeyen ve de hatda peygamber efendimiziden dahi zuhur etmeyen bazı haller onda vuku bulacak.onun göstereceği kerametler diğer evliyalarda asla görülmemişdir.onun kerametleri de resulullahın mucizelerinden bir mucize olacağı yine ehli sünnet itikadı gereğidir. [yani evliyanın kerameti resulullahın mucizesidir]

ibarede geldi ki.: resulullah efendimizden önceki bütün peygamberlerde hasıl olan mucizelerin bir benzeri resulullaha verildi amma bazı şeyler resulullahın hayatında dahi vuku bulmadı.!!

işde onun takipçileri olan bazı evliyadan zuhur olan ve de olacak haller ibare de gelen mucizelerin bir benzeri kabilindendir.

misal mehdi aleyhirıdvanın vatikan [ki burda onu bazıları devamlı hep istanbul diye tercume ederler] fethi sırasında abdest alırken denizi yarılması kerametidir ki böyle bir keramet resulullahdan vaki olmamışdır.

soruyoruz : resulullahın havada uçtuğuna dair hiç haberler geldimi .? gelmedi diye böyle haber evliyanın uçması dair olan hallerini inkar mı edeceğiz.?kesinlik ile hayır;evliyanın havada uçduğu aylarca aç susuz gibi akla yakın ve ya pek yakın gelmeyen harikulade nice haller vuku bulmuşdur.!!!

işde böylece yukardaki tevil gibi resulullahda vuku bulmadı diye bunların zahiri manasını redetmek – batıl tevillere gitmek dini bozmakdan öte bir gaye taşımamaktatır.

ve yine tekrar ediyorum.

müceddid-i elf-i sani imam rabbani r.a mektubatında bu hadisi [1]tevil etmemiş olduğu gibi kabul etmişdir.mehdi olduğu iddia edilen kişiye karşı bu hadis ile beraber başka hadisleride zikrederek bu kişide bunlar yani bu hasletler – bu özellikler varmıdır demişdir.

yine aynı zaman bu sapkın guruh imam rabbani r.a mektubatında geçen ”bu asrın başından 28 geçmişdir ”ibaresinde ki 28 i 18 yaparak mektubatda dahi tahrifat yapmışlardır.bunuda sebebi başka olsa gerek… [2]

imam rabbani r.a kabaca söylemek gerekir ise gavur takvimine göre hesap yapmadı.hadisleri değerlendirirken hicri takvime göre hesapladı. 1430 dayız .cübbelid hocaefendi ne dedi imam rabbani r.a dayanarak dedi mehdi bu asırda gelmez.hicri asra mehdi aleyhirıdvanın gelişi imam rabbani r.a ‘a göre yok.!mevzu bahis değildir. yani daha 70 sene mehdi beklememek lazımdır..milleti hayallere sürüklememek lazımdır…şeriat-ı garrayı yaşamak bize yeter.!!!

emma bad; yok eğer miladiyi hesaba katacak olursak 2025 yılına kadar mehdinin gelmesi lazım. [yani mehdi her asrın başında yani ilk çeyreğinde gelecek ya] 15 sene içinde gelmesi lazım demek oluyor.!!!! velev ki gelecek olsa dahi [yani bırak cubbeliyi imam rabbani r.a yanılmış dahi olsa [est. est.. est...]] mehdi adnan oktar asla ve asla değildir.!!

ALLAH bu gurubun şerrinden ümmed-i muhammedi korusun amin.

[1] imam rabbani kaddesALlahu sirruhu hazretleri ”seyyid muhammed confuri ”namlı bir zatın mehdi olduğuna dair olan iddialara karşı 6 hadisi zikredek ki; bu altı hadis içinde melek hadisi de var ; bu alametler bu zatda varmıdır diye soruyor.ve bu hadisleri zikretmeden öncede bu alametler o sahışda yoktur diyor.

bakınız : mektubat 2.cild 67.mektub

şimdi bizda insaf ehline soruyoruz ; bu alametler sayın oktarda var mıdır yok mudur.?

[2] ihtimalleri sıralayacağız inşallah.

(reddulmuhtar.com)



ALINTIDIR.